Είναι άξιο λόγου ότι τόσο αναλυτές του κλάδου όσο και ο οικονομικός γερμανικός Τύπος (άρθρο της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt) αναφέρουν ότι η εν λόγω αρνητική συγκυρία στη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία ενδέχεται να αποβεί προς όφελος των Κινέζων και κυρίως των Ελληνών εφοπλιστών, οι οποίοι μπορεί να σπεύσουν να αγοράσουν σε φθηνές τιμές τα μεταχειρισμένα πλοία των γερμανικών ναυτιλιακών που παραπαίουν, καθότι οι Έλληνες, όπως αναφέρουν ειδικοί του κλάδου, επενδύουν πάντα αντικυκλικά, ήτοι αγοράζουν σε καιρούς ύφεσης και επενδύουν σε καιρούς κρίσης, σε αντίθεση με τους Γερμανούς συναδέλφους τους.
«Οι παραδοσιακοί Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν «αντικυκλικά» σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, π.χ. από την Γερμανία. Οι Έλληνες, κατά την περίοδο άνθησης της ναυτιλίας από το 2003-2007 συγκρατήθηκαν, ενώ άλλοι εφοπλιστές αγόραζαν όλο και περισσότερα νέα πλοία σε πολύ υψηλές τιμές. Τώρα οι Έλληνες επωφελούνται από τις οικονομίες τους, προκειμένου να μπουν στην αγορά με ευνοϊκούς όρους, βλέποντας την απότομη πτώση των τιμών», εξηγεί ο Αντρέας Σουλτχάις, επικεφαλής του τμήματος Ναυτιλίας της Berenberg Bank του Αμβούργου.
Όπως διευκρινίζουν ειδικοί αναλυτές στην εφημερίδα, η πρόσφατη απόφαση της Commerzbank να αποσυρθεί από την δανειοδότηση επιχειρήσεων ναυτιλίας δεν προκάλεσε την κρίση, απλώς την δημοσιοποίησε, ενώ διευκρινίζεται ότι το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές στην Ελλάδα δεν αποτελεί επαρκή εξήγηση για την άνθηση των ελλήνων εφοπλιστών.
Οι Γερμανοί εφοπλιστές πάντως ζητούν πλέον την παρέμβαση της κυβέρνησης, ακόμη και προκειμένου να δοθεί κρατική βοήθεια προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση των τιμών των πλοίων, η οποία έχει φθάσει ακόμη και το 50%. Εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης αναζητείται στις κινεζικές τράπεζες, οι οποίες φέρονται διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερους κινδύνους, όχι προκειμένου να βοηθήσουν, όπως διευκρινίζεται από την εφημερίδα, αλλά σε μια προσπάθεια να διασώσουν τις παραγγελίες των ναυπηγείων τους.
Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται πλέον πολύ στενά τόσο από τους Κινέζους όσο και από τους Έλληνες, σημειώνει η Handelsblatt, επικαλούμενη μαρτυρία ειδικού, στο πελατολόγιο του οποίου ανήκει η εταιρεία «Costamare», η οποία εδρεύει στην Αθήνα. Όπως εξηγείται, οι Έλληνες εφοπλιστές ενδιαφέρονται κυρίως για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 7-17 ετών. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι η «Technomar», επίσης με έδρα στην Αθήνα, απέκτησε το 2010 δέκα πλοία τέτοιου τύπου από την γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.