Την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης
η ΚΛΠ συνεχίζει τις προβολές της 8.00 μ.μ και 10.00 μ.μ.
με την ταινία του Ισραηλινού σκηνοθέτη Εράν Κολιρίν
στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης
η ΚΛΠ συνεχίζει τις προβολές της 8.00 μ.μ και 10.00 μ.μ.
με την ταινία του Ισραηλινού σκηνοθέτη Εράν Κολιρίν
Η επίσκεψη της μπάντας
βραβείο FIPRESCI φεστιβάλ Καννών 2007
βραβείο FIPRESCI φεστιβάλ Καννών 2007
Η Μπάντα της Αστυνομίας της Αλεξάνδρειας έχει κληθεί να δώσει μια συναυλίασε μια πόλη του Ισραήλ, με αφορμή τα εγκαίνια του Κέντρου Αραβικού Πολιτισμού.Φτάνοντας στο αεροδρόμιο, τα μέλη της συνειδητοποιούν ότι δεν έχει έρθει νατους παραλάβει κανείς κι έτσι αποφασίζουν να βρουν μόνοι τους το δρόμο για τονπροορισμό τους. Ωστόσο, ένα λάθος στη συνεννόηση τους οδηγεί σε μιααραιοκατοικημένη κωμόπολη με παρόμοιο όνομα.
Έτσι, βρίσκονται στη μέση τουπουθενά, ένστολοι, κουβαλώντας όργανα και βαλίτσες, χωρίς να μπορούν νακανονίσουν να έρθει κάποιος να τους παραλάβει. Μια ντόπια ιδιοκτήτριαεστιατορίου και δυο φίλοι της θα τους βοηθήσουν φιλοξενώντας τους στα σπίτιατους για τη νύχτα. Αυτή η νύχτα, θ' αποβεί σημαντική για όλους καθώς θακαταλάβουν ότι αυτά που τους ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από όσα τουςχωρίζουν.
Βαθιά ανθρώπινη και ουσιωδώς απλή, η πρώτη απόπειρα στη μεγάλη οθόνη τουΙσραηλινού Eran Kolirin κερδίζει αμέσως το κοινό της με την αμεσότητα και τηνοικονομία που τη διακρίνει. Χωρίς να χάνει το καίριο χιούμορ της καιαποφεύγοντας τους εύκολους μελοδραματισμούς, η 'Επίσκεψη Της Μπάντας'επικεντρώνεται στους χαρακτήρες της παραδίδοντας μαθήματα ουμανισμού σε μιαεποχή όπου όλοι προσπαθούν να πείσουν για τη μισαλλοδοξία και τη σήψη τωνσχέσεων. Παίζοντας έξυπνα το παιχνίδι του 'τίποτα δεν είναι όπως φαίνεταιεξαρχής', ο Kolirin καταφέρνει, μέσα από τη δική του φορμαλιστική ματιά, ναπεράσει το σχόλιό του για την επικρατούσα κατάσταση, όπως την παρατηρεί τριγύρωτου. Το γεγονός ότι τοποθετεί αιγύπτιους ένστολους στην ισραηλινή επαρχίααποτελεί ένα φιλόδοξο εγχείρημα που βρίθει παγίδων, τις οποίες όχι μόνοαποφεύγει με μαεστρία, αλλά τις χρησιμοποιεί για να δείξει την βαθιά του πίστηστους ανθρώπους πέρα από την εθνικότητα, τη θρησκεία και το κοινωνικό στάτους.Η παράπλευρη ιστορία του τύπου που περιμένει τηλεφώνημα της καλής του σ' ένατηλεφωνικό θάλαμο, καθώς και η σκηνή με τα 'μαθήματα φλερτ', είναι μόνο μερικάαπό τα εξαιρετικά μέρη αυτού του χαμηλών τόνων κονσέρτου ερμηνειών καισκηνοθεσίας.Ενός κονσέρτου που δε χρειάζεται να τελειώσει ηχηρά μ' ένακρεσέντο, αλλά μπορεί και τα λέει όλα μ' ένα βλέμμα και μια απλή χειρονομία.
Θωμόπουλος
Πολύλίγες φορές ο κινηματογράφος με πολύ λίγα πράγματα καταφέρνει να γίνει τόσομεστός και αποτελεσματικός, όσο στην ταινία του Εράν Κολιρίν