κλικ για μεγεθυνση |
[Δύο χρόνια μετά την πρώτη συμμετοχή μας στην ετήσια πανελλαδική ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ελληνικών πόλεων, τα προβλήματα –όπως και τα αιτήματα– παραμένουν ίδια, παρά τις υποσχέσεις. Αν και η διοίκηση της πόλης άλλαξε, οι συνειδήσεις και οι νοοτροπίες φαίνεται ότι δεν αλλάζουν.Γι’ αυτό επανερχόμαστε χωρίς καμιά παρέμβαση στο κείμενο–εκτός της αλλαγής τής ημερομηνίας– στην περσινή μας ανακοίνωση, αφού τόσο οι επισημάνσεις μας, όσο και οι προτάσεις μας παραμένουν απαράλλακτες:]
Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας
στις 8 Μαΐου 2011
αφιερωμένη στο ιστορικό κέντρο της πόλης
1. Ελάχιστα ή μάλλον τίποτε δεν έχει γίνει όσον αφορά στη βιώσιμη κινητικότητα και τη διευκόλυνση των πολιτών για την ασφαλή και ελεύθερη πρόσβασή τους σε λειτουργικούς και σημαντικούς προορισμούς τής πόλης, είτε είναι πεζοί, είτε ποδηλάτες.
2. Η ποιότητα των πεζοδρομίων δεν έχει βελτιωθεί καθόλου, με συνέπεια σε πάρα πολλά σημεία –πάνω από 1.000– η διέλευση, λόγω των πινακίδων, κάδων, δέντρων, στύλων φωτισμού κ.λπ., να είναι αδύνατη.
3. Οι προσβάσεις στα σχολικά συγκροτήματα είναι επισφαλείς, με συνέπεια η διακίνηση των μαθητών να γίνεται συνοδεία γονέων με αυτοκίνητα, που προκαλούν μποτιλιάρισμα, εκνευρισμό, καθυστέρηση στην εργασία, ρύπανση, κατανάλωση καυσίμων, σπατάλη.
4. Δεν προχώρησε η εφαρμογή τού κυκλοφοριακού για τους ποδηλατοδρόμους και τη σύνδεση της νέας πόλης με το κέντρο. Το τμήμα που έχει κατασκευαστεί στο παλιό ΚΤΕΛ συκοφαντεί τη φιλοσοφία των ποδηλατοδρόμων και ακυρώνει τη λειτουργία τους.
5. Στην καρδιά τής πόλης, δηλαδή στο ιστορικό της κέντρο και την παραλία, σε τραγικό βαθμό πλέον έχει μετατραπεί το δίκτυο πεζοδρόμων σε αυτοκινητόδρομους και πάρκινγκ αυτοκινήτων, υποβαθμίζοντας μέρα με τη μέρα ό,τι ενδιαφέρον αισθητικά και οικονομικά έχει να επιδείξει αυτή η πόλη.
6. Ευθύνη για τη λειτουργία τού ιστορικού κέντρου φέρει απόλυτα η Δημοτική Αστυνομία, η οποία αναιρεί το λόγο ύπαρξής της με την ανοχή που έχει επιδείξει στους κάθε είδους παραβάτες.
7. Οι υπεύθυνοι για την αστυνόμευση της παραλίας –το Λιμεναρχείο Πρέβεζας και η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου– έχουν αυθαίρετα ή άτυπα παραχωρήσει στα φορτηγά, στα καμπριολέ και, φυσικά, στις μοτοσικλέτες το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης, συνεισφέροντας με τον τρόπο τους στην καταστροφή τής δημόσιας περιουσίας, με τη φθορά και καθίζηση του πεζόδρομου της παραλίας, και φυσικά στη διαπαιδαγώγηση της κοινωνίας και της νεολαίας με το μάθημα «αυτό που απαγορεύεται στους πολλούς, για κάποιους επιτρέπεται».
8. Την ίδια ευθύνη φέρει και ο Δήμος Πρέβεζας για τις λοιπές βλάβες των πεζοδρόμων, που κάθε χρόνο επισκευάζει με τα χρήματά μας, για να διευκολύνει τα φορτηγά, τα αυτοκίνητα και το …τραινάκι.
9. Το τραινάκι θεωρούμε ότι ήταν ο «Δούρειος Ίππος» της διάνοιξης των πεζόδρομων της αγοράς και της παραλίας στα αυτοκίνητα και αποτελεί μελανό σημείο για τη διοίκηση της πόλης, που αυτή πρώτη παραβίασε τους κανόνες.
10. Με τον ίδιο τρόπο παραβιάστηκε και ο πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος στην τάφρο, πίσω από το γήπεδο, και τον διασχίζουν πλέον μηχανές και αυτοκίνητα.
11. Οι μπάρες είναι ένα πρώτο βήμα για τη λύση των παραπάνω προβλημάτων, η αισθητική τους όμως προβληματίζει και θα έπρεπε να είχαν σχεδιαστεί από ειδικούς. Απαιτείται ωράριο και φύλαξη όλο το 24ωρο.
12. Εκφράζουμε, τέλος, τη λύπη μας για την ανεξήγητη και σαφώς απαράδεκτη στάση τής διοίκησης των δικαστηρίων να ζητήσει την εγκατάσταση στον πεζόδρομο της παραλίας πινακίδων «πάρκινγκ δικαστικών λειτουργών», τη στιγμή μάλιστα που οι υπηρεσίες των δικαστηρίων βρίσκονται πιο κοντά από τον καθένα στο πάρκινγκ τής πόλης.
Ο σχεδιασμός τού ιστορικού κέντρου τής πόλης έγινε
για να τηρείται από όλους, χωρίς να υπάρχουν εξαιρέσεις.
Η χώρα μας από τις πολλές εξαιρέσεις έφτασε στο σημερινό αδιέξοδο.
Προτείνουμε:
- Οριστική απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών μέσα από το ιστορικό κέντρο τής πόλης και παροχή δυνατότητας φορτοεκφορτώσεων με χειροκίνητα ή ηλεκτροκίνητα μικρά τροχοφόρα, εντός προκαθορισμένων και περιορισμένων χρονικών ορίων.
- Επανέλεγχο και μείωση των αδειών εισόδου των κατοίκων στο ιστορικό κέντρο για περιπτώσεις μόνον ειδικών αναγκών, ασθενών ή ηλικιωμένων.
- Δράση τής Δημοτικής Αστυνομίας κυρίως στο ιστορικό κέντρο με 24ωρη αστυνόμευση, βεβαίωση όλων των παραβάσεων και είσπραξη όλων των προστίμων.
- Αυστηρή επιτήρηση με μπάρες στον πεζόδρομο της παραλίας, με αυστηρή απαγόρευση, ιδίως κατά τη νύχτα, και ειδική συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία για περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.
- Απόδοση των ευθυνών με χρέωση των ζημιών στους υπεύθυνους για την καταστροφή των πεζοδρόμων στο ιστορικό κέντρο τής πόλης από τη διέλευση οχημάτων.
- Εφαρμογή προγράμματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους τής πόλης.
- πέκταση των πεζοδρόμων τού ιστορικού κέντρου στην οδό 21ης Οκτωβρίου και την οδό Καρυωτάκη, ειδικά στο τελευταίο τμήμα της προς τη θάλασσα.
- Ένταξη και εφαρμογή προγράμματος βελτίωσης των πεζοδρομίων τής πόλης για τη λειτουργική πρόσβαση και διέλευση των πεζών.
- Εφαρμογή τής κυκλοφοριακής μελέτης τής πόλης για τους ποδηλατοδρόμους με σύνταξη ποιοτικών μελετών και ένταξη τους στο ΕΣΠΑ 2008-2013.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΑΛΟΓΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΛΗ,
ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ Σ’ ΟΠΟΙΟΝ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ, ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.
Πρέβεζα, Μάιος 2010
Και αντιγραφή: Μάιος 2011
Κ.Φ.Π.Π.