Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

Γ. Νίτσας: "Προκλητική η στάση του Δημάρχου για το λιμάνι"



Ο συνδυασμός ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΡΑ και ο Δημοτικός Σύμβουλος Γεώργιος Νίτσας προσωπικά επικροτεί την προσπάθεια και την πρωτοβουλία του Τ.Ε.Ε., η οποία αφορούσε στο Λιμάνι της Πρέβεζας και τις εξ αυτού διαφαινόμενες προοπτικές για την πόλη και το Δήμο. Κάθε συγκέντρωση φορέων οδηγεί πάντοτε σε αποτελέσματα, είτε αυτά είναι καλά, είτε όχι. 

Μια ευτυχής υπό άλλες συνθήκες συγκυρία, στην περίπτωσή μας  - δυστυχώς – δεν έχει παράγει τους ανάλογους καρπούς. Η κυρία Παρθενία Καζάκου, καθ’ όλα της αποδοχής του κυρίου Δημάρχου, αφού της έχουν παραδοθεί δύο θέσεις – και αυτής του Προέδρου του Δημοτικού μας Συμβουλίου, αλλά και της Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού μας Ταμείου, ουδαμώς συμμετείχε σε αυτήν την πρωτοβουλία. Αυτά με δεδομένο το ότι την τοπική κοινωνία, την οποία υποτίθεται ότι αφουγκράζεται το εκάστοτε Δημοτικό Συμβούλιο, την απασχολούν μία και πλέον δεκαετία τα ζητήματα της πρόσοψης της πόλης: το λιμάνι (εμπορικό, μαρίνα, αλιευτικό καταφύγιο) και το μέτωπο της παραλίας.
Θεωρούμε κατά κάποιον τρόπο προκλητική τη στάση του κυρίου Δημάρχου, ο οποίος  παρακολουθούσε, υποτίθεται, την πορεία των πραγμάτων σε κεντρικό επίπεδο. Πρέπει κάθε πολίτης να γνωρίζει εδώ ότι μετά το Μάιο 2014 η κεντρική πολιτική σκηνή «αποσύρεται» από τα Δημοτικά. Τα αφήνει στα κατά τόπους Δημοτικά Συμβούλια.
Εδώ και δεκαοχτώ μήνες, από τη στιγμή δηλαδή που ξεκίνησε η μεταφορά του λιμενικού ταμείου, η αδιαφορία ή η αδυναμία ελέγχου των περιστάσεων και των αποφάσεων είναι  πρόδηλη.
Η Δημοτική Αρχή φρονούμε ότι είχε υπεύθυνο για την υλοποίηση της μεταφοράς. Ποιος ήταν αυτός, άραγε; 
Ένα είναι το προφανές: Είτε δηλαδή παρακολουθούσε τα θέματα master plan – μαρίνα ο κ. Δήμαρχος και οι συνεργάτες του είτε όχι. Σχετικά με το master plan η μελέτη πληρώθηκε 250.000 ευρω και ομόφωνα εδώ και χρόνια (2009) αποφασίσαμε, Δημοτικό συμβούλιο, νομαρχιακό συμβούλιο και περιφερειακό συμβούλιο την παραλαβή με την εναλλακτική πρόταση 2.
Όμως η  ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΛΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ έχει αποφασίσει από έτους τη εναλλακτική λύση Α’ και όχι την προταθείσα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν το έγγραφο που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου 8216/115/12.
Η Δημοτική Σύμβουλός κα Βαρτελάτου παραβρίσκονταν ως συνεργάτης του προέδρου της επιτροπής κ. Μουντζούρη.
Καθένας, όχι μόνον ο Συνδυασμός, μπορεί να απευθύνει τη δημόσια ερώτηση: Είχε ενημερώσει τον δήμαρχο Πρέβεζας για την συνεδρίαση της επιτροπής σχεδιασμού και ανάπτυξης λιμένων, ή όχι;
Στην  σύσκεψη του Τ.Ε.Ε η εν λόγω συνεργάτης του κυρίου Δημάρχου υποστήριξε  ότι κακώς δεν υπήρχε κάποιος να στηρίξει την πρόταση της τοπικής κοινωνίας στην συνεδρίαση, μετακυλίοντας το βάρος της ευθύνης.
 
Ποιος έπρεπε να είναι αυτός, κατά τη γνώμη και την άποψη του κυρίου Δημοτικού Άρχοντα;
 
Είχε η κα Βαρτελάτου  ενημερώσει τον κ. Δήμαρχο για την σύσκεψη, άραγε;
 
Ρητορική η ερώτηση, αφού, σε κάθε άλλη περίπτωση, η Δημοτική Σύμβουλος «πήγε, είδε και απήλθε» πράττοντας αυτοβούλως, κάτι άτοπο και αδύνατον. Δεν είναι δυνατόν να μην πληροφορήθηκε ο κος Δήμαρχος και η κα Πρόεδρος του δημοτικού λιμενικού ταμείου την απαράδεκτη αυτή απόφαση.
 
Τι ενέργειες έκανε από τότε ο κύριος Δήμαρχος, σε ποιες δράσεις προέβη η κυρία Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου;
Μια απόφαση ενάντια στην ομόφωνη απόφαση όλων των φορέων.
 
Παράλληλα, να αναφερθεί και τούτο: Στην κυρία Βαρτελάτου θέσαμε μια σειρά από ερωτήματα που, από τις απαντήσεις που θα λάβουμε, αν λάβουμε, θα αποδειχθούν αυτά που λέμε, ότι δηλαδή η δημοτική αρχή και ο κ. Μπαΐλης προσωπικά δεν έχει κανένα σχέδιο για τον τόπο μας, όλα στον αυτόματο πιλότο. (ΛΙΜΑΝΙ, Τ.Ε.Ι., ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ, ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΥΑΝΗΣ ΑΚΤΗΣ, κ.λπ).
Αδράνεια, ανικανότητα  ή  σκοπιμότητα ;
Παράλληλα εμείς, αφού ξεκάθαρα έχουμε ταχθεί υπέρ της λύσης δυο στο master plan του λιμανιού, καταθέσαμε σαφείς προτάσεις: τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου που θα συνδέει την μαρίνα με την Κυανή Ακτή και τον Παντοκράτορα όπως και την μαρίνα με την αρχαία Νικόπολη, για να μπορούν οι επισκέπτες να γνωρίσουν τον τόπο μας. Εμείς πρέπει να οδηγήσουμε τις εξελίξεις, ώστε η Κοινοπραξία να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις της. Η μαρίνα χρειάζεται χερσαία υποδομή, κτιριακή και παροχών προς τον επισκέπτη. Αυτός με τη σειρά του θα ανταποδώσει  αφήνοντας στο μέσο επαγγελματία του τουρισμού αυτά που σήμερα πηγαίνουν στη Λευκάδα και όπου αλλού πλησίον μας βρίσκει τις αναγκαίες παροχές που εμείς σήμερα δεν έχουμε.
Υποδομή στη μαρίνα ισούται με αύξηση των αναπτυξιακών δεικτών κατά 25-35%. Για εμάς αυτό αποτελεί  προτεραιότητα.
Την σκέψη για την δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου  στην  Λ. Ιωαννίνων ή στην Β.Ι.Π.Ε., για να μην έρχονται τα φορτηγά μέσα στην καρδιά της Πρέβεζας μεταφέροντας τα εμπορεύματα με ηλεκτροκίνητα βαγονέτα σιδηροδρόμου. Το ίδιο το εμπορικό λιμάνι μπορεί και πρέπει να παραλλαχθεί  με φράκτη πρασίνου που θα συμβάλει και περιβαλλοντικά αλλά και αισθητικά για τους Πρεβεζάνους και τους επισκέπτες.
Βλέπουμε οραματικά μια ενισχυμένη προβλήτα με κιγκλιδώματα ασφαλείας για τους πολίτες μπροστά από την Πλατεία Ανδρούτσου, έως και το Μνημείο του Ναύτη, επεκταθείσα ως και το απαραίτητο επιπρόσθετο πλάτος των τριών μέτρων, ώστε να αποφύγουμε τυχόν κατακρημνίσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί ένα νέο αισθητικά αρτιότατο αρχιτεκτονικό στοιχείο.
Ο Συνδυασμός μας δεν έχει μόνον μομφές, αντιμετωπίζει τα σημεία των καιρών με προοπτική και πολιτική βούληση. Κύριο μέλημά μας η πρόοδος. Κύριο σημείο αναφοράς το λιμάνι. Χωρίς αδιαφορία, χωρίς ανικανότητα, χωρίς ιδιοτελείς σκοπιμότητες.
Για την Πρέβεζα και το δημότη της.
 

 

                                                          Ο δημοτικός σύμβουλος

                                                                             &

                                                               επικεφαλής της δημοτικής παράταξης

                                                               <ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΡΑ>

                                                                 ΝΙΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ