Μια σημαντική εξέλιξη για την περιοχή , χαρακτηρίζει την ένταξη της γέφυρας της Δέσπως στο ΕΣΠΑ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας κ. Στράτος Ιωάννου, επισημαίνοντας ότι θα δώσει λύση σε ένα πρόβλημα της περιοχής που χρονίζει. Είναι γνωστό ότι έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα στο σημείο που αποτελεί ένα από τα πιο επικίνδυνα οδικά σημεία της Ηπείρου καθώς στην περιοχή σημειώνονται συχνά κατολισθήσεις και καθιζήσεις.
«Η αποκατάσταση της Γέφυρας της Δέσπως θα δημιουργήσει συνθήκες ασφαλούς και σωστής κυκλοφορίας, σε ένα οδικό δίκτυο, όχι μόνο τοπικής αλλά εθνικής σημασίας, καθώς συνδέει το διεθνές λιμάνι της Ηγουμενίτσας με την Ήπειρο και ολόκληρη την Ελλάδα. Θα επιλύσει οριστικά ένα χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει την περιοχή και έχει γίνει αιτία για την πρόκληση ατυχημάτων » σημειώνει ο κ. Ιωάννου. Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο έργο, με προϋπολογισμό 2.581.512,27 ευρώ είναι ήδη δημοπρατημένο στο πλαίσιο της εργολαβίας «Κατασκευή οδού Καρτέρι – Πάργα». Το φυσικό αντικείμενο της πράξης, αφορά την αποκατάσταση σε τμήμα μήκους 500 περίπου μέτρων. Περιλαμβάνει την κατασκευή οπλισμένου επιχώματος, μετά των απαιτούμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου (χωματουργικά, τεχνικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά, σήμανση – ασφάλιση και αποχέτευση- αποστράγγιση). Επίσης περιλαμβάνει και τις απαιτούμενες εργασίες για την παράκαμψη της κυκλοφορίας μέσω της Λυγιάς.
"περσινα ξινά σταφύλια" (;;;) το σχόλιο της αντιπολίτευσης...
Επιθετική ανακοίνωση με αιχμές και κριτική στην Περιφέρεια Ηπείρου, με αφορμή την ένταξη του έργου αποκατάστασης της γέφυρας Δέσπως στο ΕΣΠΑ, εξέδωσαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «ΗΠΕΙΡΟΣ ΤΟΠΟΣ ΝΑ ΖΕΙΣ».
Η ανακοίνωση αναφέρει:
«ΠΕ Πρέβεζας : Τι γίνεται με τα μεγάλα έργα της περιοχής – τι κάνει η Περιφέρεια;
Πρόσφατα διαβάσαμε ανακοίνωση στα μέσα ενημέρωσης για την ένταξη του έργου αποκατάστασης της γέφυρας Δέσπως στο ΕΣΠΑ με υπογραφή του Περιφερειάρχη. «Ένα έργο 2,5 εκ. € από τα μεγαλύτερα για την παραλιακή ζώνη Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας. «Περσινά ξινά σταφύλια», είναι το σχόλιό μας για την ανακοίνωση. Το έργο βελτίωσης του δρόμου Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα ήταν ήδη ενταγμένο στο ΠΕΠ από το 2009 με προϋπολογισμό 45 εκ. € και η αποκατάσταση της γέφυρας Δέσπως είχε δημοπρατηθεί ως δικαίωμα προαίρεσης στην εργολαβία Καρτέρι - Πάργα. Αφού με καθυστέρηση ολοκληρώθηκαν οι αδειοδοτήσεις από την αρμόδια υπηρεσία εντάχθηκε το έργο που ήταν προαποφασισμένο. Προς τι η ανακοίνωση; Υπάρχει άραγε κάποιος σχεδιασμός για το υπόλοιπο κομμάτι του παραλιακού άξονα ως την Πρέβεζα;
Δυστυχώς στα δύο χρόνια θητείας της αιρετής Περιφέρειας καμία ουσιαστική πρόοδο δεν είχαμε για τα μεγάλα έργα που αφορούν το νομό της Πρέβεζας.
Το νέο νοσοκομείο της πόλης έχει παραπεμφθεί στις «καλένδες»
Το λιμάνι έμεινε σαν «παγωμένη εικόνα» και η μόνη προσπάθεια που γίνεται είναι να απομακρυνθούν τελικά από το οδόστρωμα και τη θάλασσα τα «μπλόκια» της παλιάς εργολαβίας
Η βιομηχανική περιοχή παραμένει με τα προβλήματά της χωρίς να φαίνεται να ασχολείται κανείς με αυτή
Η σύνδεση της Πρέβεζας με τα Γιάννενα, την έδρα της Περιφέρειας –ίσως το πιο κρίσιμο/χρήσιμο έργο για την περιοχή, δε φαίνεται να υπάρχει διάθεση να χρηματοδοτηθεί. Ούτε η σύνδεση με την ΕΓΝΑΤΙΑ στον κόμβο της Τύριας (παρά την ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης για το τμήμα Στεφάνη – όρια νομού) ούτε και η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό. Η ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με εισήγησή μας για τη χρηματοδότηση του έργου σύνδεσης με την ΕΓΝΑΤΙΑ παραμένει ακόμη «γράμμα κενό».
Με λύπη μας βλέπουμε ότι κανένα νέο έργο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ηπείρου δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ στα δύο χρόνια της θητείας της Περιφερειακής αρχής. Το άλλοθι ότι δεν υπάρχουν χρήματα δεν ευσταθεί – τουλάχιστον σε ότι αφορά στο ΕΣΠΑ. Η οικονομική κρίση μπορεί να επηρέασε τη ροή χρηματοδότησης για τα έργα από εθνικούς πόρους, όμως οι πιστώσεις του ΕΣΠΑ δεν περιορίστηκαν ούτε στο ελάχιστο. Τι κάνει η αντιπεριφέρεια; Πέραν της υποστήριξης του αιτήματος της αρμόδιας Επιτροπής για την ένταξη της Νικόπολης στα μνημεία της UNESCO και των δηλώσεων υποστήριξης των πρωτοβουλιών άλλων φορέων, ποιο είναι το δικό της έργο;
Και βέβαια ούτε λόγος για τα μικροέργα των ΚΑΠ. Ζήτημα στα δύο χρόνια της θητείας της να έχει εκτελέσει η ΠΕ Πρέβεζας έργα του μισού προϋπολογισμού από ότι της αντιστοιχούν. Προτείναμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο εδώ και ένα οκτάμηνο να αποκατασταθούν οι υποχωρήσεις του οδοστρώματος στο τμήμα της Εθνικής Οδού Πρέβεζας – Άρτας στο Μιχαλίτσι και τη σύνδεση με το Μονολίθι. Πρέπει άραγε να φύγει εντελώς ο δρόμος ή να προκληθεί δυστύχημα για να ασχοληθεί η Περιφέρεια;
Κύριε Περιφερειάρχη, έστω και τώρα και πριν κλείσει εντελώς κάθε δυνατότητα ένταξης έργων στο ΠΕΠ, προχωρήστε στην ένταξη του έργου σύνδεσης της Πρέβεζας με την ΕΓΝΑΤΙΑ. Κάντε επιτέλους κάτι για την Πρέβεζα……
Κώστας Αρβανίτης
Δήμητρα Αναγνώστου
Γιώργος Ζάκας
Περιφερειακοί Σύμβουλοι ΗΠΕΙΡΟΣ ΤΟΠΟΣ ΝΑ ΖΕΙΣ».