Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Επιτροπή Αγωνα Πέρδικας-Πάργας-Συβότων: Ανακοίνωση για τον αγωγό

Το θέμα της διέλευσης του αγωγού φυσικού αερίου IGI POSEIDON απότα παράλια της Ηπείρου έχει δημιουργήσει μεγάλη αντιπαράθεση ανάμεσα στις τοπικέςκοινωνίες και τους τοπικούς φορείς της παράκτιας τουριστικής ζώνης της Ηπείρου  από την μια, οι οποίοι θεωρούν ότι το έργο αυτόθα βλάψει ανεπανόρθωτα την οικονομία  καιθα προκαλέσει τον  κοινωνικό μαρασμό  μιας περιοχής  η ανάπτυξη της οποίας έχει βασιστεί στην τουριστικήβιομηχανία και, από την άλλη, η Κυβέρνηση και η ΔΕΠΑ που επιμένουν στο συγκεκριμένοσχεδιασμό.
Το έργο αυτό πρόκειται να ψηφιστεί  από την Βουλή ως «Έργο Εθνικής Σημασίας» καινα ενταχτεί σε διαδικασίες Fast-Track καισυζητιέται αυτές τις μέρες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σταμέλη της οποίας στείλαμε την ακόλουθη επιστολή που σας στέλνουμε για δημοσίευση.


Αξιότιμε/η  κε/α Βουλευτή,



εν όψει της επεξεργασίας καιεξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας καιΚλιματικής Αλλαγής «Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή καιδίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» από την ΕπιτροπήΠαραγωγής και Εμπορίου, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε, σχετικά με τον  Υποθαλάσσιο Αγωγό Φ.Α. IGI POSEIDON, ότι ο σχεδιασμόςτου, όπως εγκρίθηκε στην προμελέτη του έργου, δημιουργεί προβλήματα στηνπαράκτια τουριστική ζώνη της Ηπείρου και δεν έχει την απαιτούμενη κοινωνικήσυναίνεση.


Αντίθετα, όλοι οι κοινωνικοίφορείς και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκηση (Κοινότητα Πέρδικας, ΔήμοςΠάργας, Δήμος Ηγουμενίτσας, Νομαρχία Θεσπρωτίας), καταγγέλλουν ότι η συγκεκριμένηχάραξη θα πλήξει την δομημένη τουριστική βιομηχανία της περιοχής και τιςπροοπτικές ανάπτυξής της.


Η μετακίνηση του ΣταθμούΣυμπίεσης που αναγγέλθηκε από τον υφυπουργό κο Μανιάτη δεν λύνει το πρόβλημακαθώς αφενός δεν προβλέπει αλλαγή της διαδρομής του αγωγού που θα διέλθει απόδασικές εκτάσεις και ελαιώνες και από περιοχές που, όπως προκύπτει από τιςμελέτες του ΙΓΜΕ, παρουσιάζουν μεγάλες κλίσεις, κατολισθητικές ζώνες και ενεργάσεισμικά ρήγματα ενώ αφετέρου η ανάγκη υποστηρικτών εγκαταστάσεων και η πιθανήεπέκτασή του θα δημιουργήσει ακόμα δυσμενέστερες επιπτώσεις στην περιοχή.Επιπλέον, η αύξηση της απόστασης από το Σταθμό Συμπίεσης έως το σημείοπροσαιγιάλωσης στατιστικά αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων (Επιστολή ΔΕΠΑ).


Αυτός ο σχεδιασμός του έργουείναι εντελώς ακατάλληλος. Θα αναιρέσει την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής,που συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στο ΑΕΠ της Χώρας, ενώ οι μεγάλες τεχνικέςδυσκολίες υλοποίησής του αυξάνουν το κόστος κατασκευής κατά πολύ.


Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο,ειδικά σε εποχή κρίσης,   για το έργοαυτό, που θα ψηφιστεί ως έργο μεγάλης εθνικής σημασίας, να θυσιαστεί ητουριστική βιομηχανία της περιοχής, που είναι επίσης υψίστης εθνικής σημασίας,τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει εναλλακτική λύση. 


Θα θέλαμε από εσάς να ενεργήσετεώστε, στην επεξεργασία του νομοσχεδίου να επισημανθεί η αναγκαιότητα αλλαγήςτου σχεδιασμού της διαδρομής του αγωγού (πχ βόρεια χάραξη) εκτός της παράκτιαςτουριστικής  ζώνης των Συβότων, Πέρδικας,Πάργας.


Οι τεχνικοί λόγοι που επικαλείταιη ΔΕΠΑ για την απόρριψη της εναλλακτικής πρότασης για τη βόρεια χάραξηή την Γωνιά υφίστανται και για την προτεινόμενη χάραξη όπως διαπιστώνεται από τιςγνωμοδοτήσεις του Λιμενικού Σώματος, του Επιτελείου Ναυτικού και του ΙΓΜΕ.


Προσδοκούμε να ενεργήσετευπερασπιζόμενοι την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας που είναι υψίστηςσημασίας για την Ήπειρο και για την Χώρα.


Με Εκτίμηση
Επιτροπή Αγωνα  Πέρδικας-Πάργας-Συβότων