Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Συστάσεις προς ξενοδόχους για τον αποτελεσματικό χειρισμό εμφάνισης γαστρεντερίτιδας

Τους καλοκαιρινούς μήνες είναι συχνές οι γαστρεντερίτιδες ιδιαίτερα σε άτομα που ταξιδεύουν και αλλάζουν διατροφικές συνήθειες και περιβάλλον. Πολλοί διαφορετικοί μικροοργανισμοί μπορούν να προκαλέσουν γαστρεντερίτιδα, δηλαδή διάρροια, ναυτία, εμέτους, κοιλιακό άλγος, πιθανόν και πυρετό. Γενικά, η γαστρεντερίτιδα μπορεί να μεταδοθεί
α) από άτομο σε άτομο, β) με κατανάλωση μολυσμένου τροφίμου ή νερού, γ) μέσω σταγονιδίων που απελευθερώνονται κατά τον έμετο και δ) μέσω επαφής με μολυσμένες επιφάνειες.
Η εμφάνιση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας σε ξενοδοχεία δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Ωστόσο, όπως έχει φανεί στο παρελθόν κάποιες φορές τέτοιου είδους συμβάντα, ενώ θα μπορούσαν να περιοριστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά, πήραν αδικαιολόγητα μεγάλες διαστάσεις, προκαλώντας ανησυχία τόσο στους ενοίκους όσο και στο προσωπικό των ξενοδοχείων. Για το λόγο αυτό, σε περίπτωση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας, σας συστήνουμε την άμεση επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και με το
ΚΕΕΛΠΝΟ στα τηλέφωνα 210-88.99.007, -064, -065,-061,-152 (ή στο 210-5212054 μετά τις 15:30), έτσι ώστε να λάβετε όλη την απαραίτητη στήριξη και καθοδήγηση σχετικά με τον χειρισμό της κατάστασης. Ακολουθούν κάποιες βασικές συστάσεις για άμεσες δικές σας ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας στο ξενοδοχείο σας:
  • .Ανεύρεση όλων των ενοίκων ή/και του προσωπικού του ξενοδοχείου που έχουν ναυτία, έμετο ή διάρροια, ρωτώντας καθημερινά αν έχουν εμφανίσει τα παραπάνω συμπτώματα.
  • Ενημέρωση των ενοίκων για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και το επιμελές πλύσιμο των χεριών
  • Σύσταση για άμεση απομόνωση των ενοίκων με γαστρεντερίτιδα στα δωμάτιά τους για όσο διαρκούν τα συμπτώματα και σύσταση για αποφυγή χρήσης της πισίνας.
  • Ενημέρωση του προσωπικού για τήρηση των κανόνων υγιεινής, ιδιαίτερα στο χώρο της κουζίνας, του εστιατορίου, της πισίνας και σχολαστική απολύμανση των επιφανειών. Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα όσοι εμπλέκονται στον χειρισμό τροφίμων, καλό θα είναι να απομακρύνονται από τα καθήκοντά τους για όσο διάστημα διαρκούν τα συμπτώματα.
  • Παραπομπή των ασθενών για εκτίμηση της κλινικής τους εικόνας και περαιτέρω αντιμετώπιση στο γιατρό του ξενοδοχείου, ή στην πλησιέστερη μονάδα υγείας.
  • Διατήρηση μικρής ποσότητας από τα τρόφιμα που προσφέρονται στους ενοίκους, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα του εργαστηριακού τους ελέγχου για την ανεύρεση της αιτίας εμφάνισης των κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας.
  • Προσεκτικός καθαρισμός των δωματίων όπου φιλοξενούνται υγιείς ένοικοι και στη συνέχεια καθαρισμός των δωματίων και των λοιπών χώρων όπου έχουν φιλοξενηθεί ασθενείς.
 
Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης
Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων
ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ
Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης
 
Γραφείο Τροφιμογενών Νοσημάτων