Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Διευθύντρια Δ.Ε. Πρέβεζας: Θεωρεί δίκαιη την απόφαση της για την κατανομή των μαθητών

Ο αντίλογος της Διευθύντριας Δ.Ε. Πρέβεζας στα «βέλη» ΕΛΜΕ και γονέωνΠαραθέτουμε την συνέντευξη τηn οποία παραχώρησε η κα Σφονδύλη στο atpreveza. Το ρεπορτάζ  έχει τίτλο "Ο αντίλογος της Διευθύντριας Δ.Ε. Πρέβεζας στα «βέλη» ΕΛΜΕ και γονέων".  

Η κ. Βασιλική Σφονδύλη σηκώνει το... γάντι που της πέταξαν η ΕΛΜΕ (σχετικό ρεπορτάζ εδώ) και οι γονείς των 18 μαθητών (σχετικό ρεπορτάζ εδώ) και απαντά μέσα από το www.atpreveza.gr στις κατηγορίες για αυθαίρετη κατανομή των μαθητών που προέρχονται από την ΣΤ΄ δημοτικού στα 4 γυμνάσια της πόλης. Επισήμανε μάλιστα πως θα εμμείνει στην απόφασή της, καθώς την θεωρεί δίκαιη.
«Έχουμε μια συνολική μείωση του μαθητικού πληθυσμού γύρω στους 80 μαθητές και τελικά θα κατανείμουμε 220 μαθητές στα 4 γυμνάσια της πόλης. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών, είναι πολύ μικρός για 4 γυμνάσια», ανέφερε αρχικά η κ. Σφονδύλη και πρόσθεσε:
«Άρα θα πρέπει να γίνει μια ισοκατανομή των μαθητών στα σχολεία με βάση βέβαια την κτιριολογική κατάσταση που βρίσκονται τα σχολεία και την υποδομή που έχουν.
Εμείς είπαμε στο πρώτο γυμνάσιο ότι κάναμε μία ισομερή κατανομή σε όλα τα σχολεία, από 50 μαθητές και στο 4ο που έχει λιγότερους μαθητές στις άλλες δύο τάξεις, βάλαμε 70 παιδιά. Με αυτή την κατανομή το πρώτο γυμνάσιο συνεχίζει να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών -190 παιδιά- και οι άλλοι να έχουν από 170. Το πρώτο γυμνάσιο να λάβετε υπ' όψη ότι έχει και τη χειρότερη κτιριακή υποδομή. Τα άλλα είναι καινούρια σχολεία. Έχουμε δε την ατυχία στην πόλη μας να έχουμε ένα σχολείο στη μία πλευρά της πόλης και τα άλλα τρία σχολεία, όλα μαζεμένα στην ίδια περιοχή.
Πήραμε λοιπόν στο πρώτο γυμνάσιο τα παιδιά που φοιτούσαν στο τρίτο δημοτικό. Το τρίτο δημοτικό με το πρώτο γυμνάσιο, τα χωρίζει ένας τοίχος. Συνορεύουν. Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, ο προϊστάμενος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποφασίζει ποια δημοτικά θα πάνε σε ποια γυμνάσια. Πήραμε λοιπόν το τρίτο δημοτικό και το πήγαμε στο πρώτο γυμνάσιο. Και επειδή ήταν 41 τα παιδιά δικαιούνται να πάνε και τα αδέρφια. Δηλαδή παιδιά από τα δημοτικά που έχουν αδέρφια που φοιτούν στο πρώτο γυμνάσιο, δικαιούνται να πάνε στο πρώτο γυμνάσιο. Αυτά ήταν 4. Εάν μας προκύψει και κάποιο που δεν το ξέραμε θα πάει και αυτό. Δηλαδή 45 μέχρι τώρα. Και πήραμε και 5 παιδιά που κάθονται ακριβώς γύρω-γύρω από το πρώτο γυμνάσιο.
Διαμαρτύρονται οι γονείς που είχαν τα παιδιά τους στο δεύτερο δημοτικό σχολείο και επικαλούνται στην επιστολή τους, πως έχουν απόλυτη γειτνίαση τα σπίτια τους με το πρώτο γυμνάσιο. Και εγώ αναρωτιέμαι: Γιατί δεν τα πήγαν στο τρίτο δημοτικό, αφού έχουν απόλυτη γειτνίαση με το πρώτο γυμνάσιο και κατά συνέπεια, απόλυτη γειτνίαση με το τρίτο δημοτικό. Τα πήγαν όμως στο δεύτερο δημοτικό σχολείο. Εμείς είχαμε βγάλει πέρυσι μία κοινή απόφαση με τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συνηθιζόταν τα προηγούμενα χρόνια να μαζεύονται εδώ όλοι οι διευθυντές των γυμνασίων, έρχονταν τα απολυτήρια στη διεύθυνση και τα μοίραζαν. Δεν είχαμε πρόβλημα όμως γιατί υπήρχαν αρκετοί μαθητές και έπαιρναν όλοι το... μερίδιό τους».
«Υπάρχουν συνέπειες από την μείωση των τμημάτων σε ένα σχολείο»
Αναφορικά με τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού, η κ. Σφονδύλη τόνισε: «Η μείωση του μαθητικού πληθυσμού, έφερε την αντίδραση του διευθυντή του πρώτου γυμνασίου. Οι άλλοι διευθυντές συμφώνησαν, ο εν λόγω διευθυντής διαφώνησε. Υπάρχουν βέβαια συνέπειες από την μείωση των τμημάτων σε ένα σχολείο. Κι άλλες συνέπειες στο εκπαιδευτικό προσωπικό, στον διευθυντή, τον υποδιευθυντή. Υπάρχουν βέβαια και άλλα πράγματα που είναι από πίσω. Καλύτερα να μην αναφερθώ σε αυτά γιατί δεν τιμούν τον εκπαιδευτικό κόσμο, ούτε κι εμένα. Αρκεί να πω ότι ορισμένοι γονείς μένουν σε διάφορες θέσεις στην πόλη. Αρκεί να σας πω ότι μπορεί να μένουν και στον Μύτικα, μπορεί να μένουν και στον Παντοκράτορα...
Δεν ξέρω τι επικαλείται ο καθένας. Ίσως ότι μένει δίπλα η γιαγιά... Ο καθένας έχει τους δικούς του λόγους. Έτσι έχουν τα πράγματα εν ολίγοις.
Περιττό να σας πως ότι το συγκρότημα που κοιτάζω να στηρίξω (στο Φόρο) και να πάνε 50 παιδιά σε κάθε σχολείο, ανακαινίστηκε πρόσφατα και έγινε καινούριο. Δαπανήθηκαν χρήματα και χρήματα. Και οι συνάδελφοι εκεί καταταλαιπωρήθηκαν 1,5 χρόνο να λειτουργούν σε άθλιες συνθήκες, σε εγκαταστάσεις του πρώην ΤΕΙ. Σε προ-κατ κατασκευές. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να δουν μαθητές στο σχολείο τους;
Νομίζω ότι έχω κρίνει δίκαια. Άλλωστε η Πρέβεζα δεν έχει μεγάλες αποστάσεις. Ζήτημα να είναι η πόλη 1,5 χιλιόμετρο από τη μια άκρη στην άλλη της. Αλλά περπατιέται. Δεν είναι τόσο τρομερά τα πράγματα.
Στα Γιάννενα είχαν μείωση μαθητικού πληθυσμού 350 μαθητών. Χθες μιλούσα με τον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας Ιωαννίνων και μου έλεγε ότι πρέπει να κλείσει τρία γυμνάσια. Έφυγαν οι Αλβανοί που στήριζαν τα σχολεία μας. Γυρίζουν πίσω οι οικογένειές τους. Αυτό συμβαίνει».
«Θα κάνω το καθήκον μου σαν διοίκηση»
Η κ. Σφονδύλη ξεκαθάρισε επίσης πως θα κάνει το καθήκον της σαν διοίκηση, ενώ υποστήριξε πως στοχοποιείται, όπως έγινε και στην περίπτωση των συγχωνεύσεων των σχολείων: «Θυμάστε τη φασαρία που είχε γίνει με τις συγχωνεύσεις των σχολείων. Και τότε είχα στοχοποιηθεί. Εγώ δεν έκανα τίποτα παραπάνω από το καθήκον μου σαν διοίκηση.
Υπήρχε το έγγραφο του Υπουργείου που έλεγε ότι συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες ενωποιούνται. Εγώ έπρεπε να κάνω την πρότασή μου. Έπρεπε να αποκρύψω στοιχεία από το Υπουργείο ότι έχω συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες;
Στη συνέχεια ανακατεύτηκαν όλοι οι πολιτικοί. Να δεχθώ ότι οι πολιτικοί βλέπουν με το δικό τους μάτι τα πράγματα. Να μη χρησιμοποιήσω τη λέξη λαϊκισμός. Είναι η άσχημη πλευρά της πολιτικής αυτή.
Εγώ βλέπω με το μάτι της διοίκησης. Κάποια στιγμή αυτά τα δύο μάτια πρέπει να βλέπουν προς την ίδια κατεύθυνση. Αν τότε τα σχολεία είχαν συγχωνευθεί, θα είχε ρυθμιστεί η υπηρεσιακή κατάσταση όλων των εκπαιδευτικών. Σήμερα θα είχαμε να μοιράσουμε 220 παιδιά σε 3 γυμνάσια και δε θα υπήρχε πρόβλημα. Όταν θάβεις τα προβλήματα, βρίσκονται μπροστά σου.
Πιστεύω ότι μπήκε τάξη στη διοίκηση και την υπηρεσία, στα σχολεία. Και αυτό μπορώ να το καυχιέμαι. Παραπονιούνται οι γονείς ότι δεν έχουν εκπαιδευτικούς στα σχολεία, ότι δε δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί...
Στριμώχνονται όλοι, με την καλή έννοια, να κάνουν τη δουλειά τους. Δίνοντας πρώτοι το παράδειγμά μας, εμείς ως διεύθυνση δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ. Δεν μπορούν να μου πουν τίποτα. Δουλεύουν όλοι οι συνάδελφοι, όλοι οι διευθυντές...
Γι' αυτή μας την κακή νοοτροπία φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και πρακτική. Πρέπει να αλλάξουμε...».
Η συνάντηση...
Οι γονείς των 18 μαθητών υποστηρίζουν πως στη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα 2 Ιουλίου στο γραφείο της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, με την ίδια, ο τρόπος της ήταν απαράδεκτος. Η κ. Σφονδύλη σχολιάζει επ' αυτού: «Λένε ότι τους φέρθηκα απαράδεκτα. Εγώ δε μίλησα καθόλου. Δέχθηκα απειλές ότι θα με διώξουν από τη θέση μου. Μου πέταγαν τα χαρτιά τσαλακωμένα, αυτά που τους έδωσα για να δουν την κατανομή των μαθητών στα γυμνάσια. Για να δουν πόσο ισόρροπη είναι η κατανομή. Μου... πέταξαν σαν επιχείρημα μέχρι και την κομματική μου τοποθέτηση, λες κι εγώ δεν είμαι τοποθετημένη πουθενά. Λες και ξέρουν πού είμαι... Δεν είμαι πουθενά και ούτε θέλω να είμαι. Ο καθένας μπορεί να είναι όπου θέλει. Είναι σεβαστή η άποψη του καθενός. Πρέπει οι μαθητές αυτοί να πάνε στο συγκρότημα (στο Φόρο). Στο δεύτερο και το τρίτο γυμνάσιο. Εγώ θα κάνω αυτό που οφείλω σαν διοίκηση και αυτό που προστάζουν οι κανόνες».
Η κατανομή των μαθητών
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας το μαθητικό δυναμικό θα έχει ως εξής:
1ο Γυμνάσιο: 189 μαθητές σε 8 τμήματα
2ο Γυμνάσιο: 170 μαθητές σε 7 τμήματα
3ο Γυμνάσιο: 167 μαθητές σε 7 τμήματα
4ο Γυμνάσιο: 185 μαθητές σε 9 τμήματα.
Με αυτή την κατανομή μαθητικού δυναμικού, η κ. Σφονδύλη υποστηρίζει πως αποδεικνύεται το δίκαιο της επιλογής της για ισόρροπη κατανομή.
Υπάρχει ένας «αστερίσκος» στο 3ο Γυμνάσιο, καθώς εκεί υπάρχουν τμήματα ένταξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και θα γίνει προσπάθεια να δημιουργηθεί ακόμη ένα τμήμα, να φτάσουν δηλαδή τα τμήματα σε σύνολο τα 8. Αυτό σημαίνει πως αυτόματα θα μειωθεί ο αριθμός μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα.
Παράλληλα, η κ. Σφονδύλη θα επιδιώξει συνάντηση τον Σεπτέμβριο με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πρέβεζας, ώστε να διαμορφωθεί από κοινού ένας νέος χωροταξικός «χάρτης», αναφορικά με την κατανομή του μαθητικού δυναμικού που προέρχεται από τα δημοτικά σχολεία. Θα επιχειρηθεί η απευθείας σύνδεση δημοτικών σχολείων με συγκεκριμένα γυμνάσια, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση.