Σοβαρότερο το πρόβλημα στο Δήμο Πρέβεζας, όπου οι ΤΑΞΙτζήδες αντιδρούν στην απόφαση να γίνονται τα δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ
Η Πρέβεζα είναι ένας νομός με τρεις δήμους, 8 δημοτικές κοινότητες, 70 περίπου τοπικές κοινότητες και πολλούς οικισμούς , με μεγάλους ορεινούς προορισμούς, με πάνω από 200 δρομολόγια μεταφοράς, με δύσκολους οδηγικά δρόμους, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, μεγάλες αποστάσεις, αγροκτηνοτροφικές οικογένειες που
διαμένουν σε απομακρυσμένους οικισμούς και αγροικίες, και δεν είναι δυνατόν να μεταφέρουν τα παιδιά τους μόνοι τους, δεδομένου ότι εργάζονται και ταυτόχρονα αδυνατούν να καλύψουν και αυτό το πρόσθετο κόστος στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που και οι ίδιοι βιώνουν.Μέχρι στιγμής οι διαδικασίες για τη μεταφορά των μαθητών έχουν προχωρήσει στο δήμο Ζηρού και ακολουθεί ο δήμος Πάργας ενώ προβλήματα υπάρχουν στο δήμο της Πρέβεζας εξαιτίας της έντασης που κατέθεσε ο σύλλογος ιδιοκτητών ταξί του νομού κατά της απόφασης να γίνουν όλα τα δρομολόγια από το ΚΤΕΛ. Ο πρόεδρος του συλλόγου κ. Αλέκος Ντόντορος θέτει θέμα νομιμότητας της απόφασης και ισχυρίζεται ότι τη νέα χρονιά δεν θα γίνει κανένα μαθητικό δρομολόγιο. Η διοίκηση του συλλόγου ζητά να ζητηθεί το θέμα σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Παράλληλα σε επιστολή προς τη δημοτική αρχή ζητά στο πλαίσιο της εναρμόνισης του θεσμικού πλαισίου μεταφοράς μαθητών με τη νέα δομή της αυτοδιοίκησης να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως είναι οι προβληματικές διαδικασίες διεξαγωγής της διαγωνιστικής διαδικασίας και η προβληματική εφαρμογή του τύπου υπολογισμού κόστους με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις την υπέρβαση του προϋπολογισμού
Αίτημα του συλλόγου σύμφωνα με τον κ. Ντόντορο είναι να δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του φετινού σχολικού έτους στο υπάρχον σύστημα των σχολικών μεταφορών.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών με λεωφορεία και ταξί, πρέπει να ρυθμιστεί ομαλά αφού σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει πολύ σοβαρό πρόβλημα για τις θιγόμενες οικογένειες, αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των ίδιων των σχολικών μονάδων.
Δεκάδες μαθητές απομακρυσμένων περιοχών εκτιμάται ότι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς μέσο μεταφοράς λόγω του αδιεξόδου που παρατηρείται με τη ρύθμιση που προτείνει το υπουργείο Εσωτερικών.
Για «ωρολογιακή βόμβα» που είναι έτοιμη να σκάση μίλησε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ) Κ. Ασκούνης επειδή το υπουργείο είχε αποφασίσει να λήξουν οι συμβάσεις με τους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ταξί) στις 31/12/2011 και να υπογραφούν νέες με το μισό κόστος Ενώπιον του υπουργού Εσωτερικών Τ. Γιαννίτση και του υφυπουργού Π. Κουκουλόπουλου που παρακολούθησαν τη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, ο κ. Ασκούνης είπε ότι πλήθος διαγωνισμών που έγιναν από τους κατά τόπους δήμους «έχουν αποβεί άκαρποι» και πρότεινε ως λύση να παραταθούν οι ισχύουσες συμβάσεις μέχρι το τέλος του σχολικού έτους».
Το πρόβλημα του κόστους για τη μεταφορά μαθητών είναι παλιό και να θυμίζουμε ότι παλιότερα οι νομαρχίες έκαναν τους διαγωνισμούς οι οποίοι κατέληγαν συνήθως σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μισθωμένα ταξί. Με τον «Καλλικράτη», η αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε στους δήμους ως καταληκτική ημερομηνία για υπογραφή νέων συμβάσεων με μεταφορείς ετέθη η 31η Δεκεμβρίου 2011 και υποτίθεται ότι έως τότε θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Ωστόσο τόσο ο κ. Γιαννίτσης όσο και ο αρμόδιος υφυπουργός Πάρις Κουκουλόπουλος επέμειναν στη μη παράταση ισχύος των σημερινών συμβάσεων επειδή «χρειάζεται εξορθολογισμός των δαπανών». Ζήτησαν, επίσης, από τους δήμους να καλέσουν άμεσα σε διαπραγμάτευση «όσους φορείς έχουν πιστοποιημένη επάρκεια». Οι δήμοι καλούνται σε διαδικασίες ακόμη και εκτός διαγωνισμών «χωρίς φυσικά ο τρόπος που θα επιλεγεί να συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας», αναφέρεται σε χθεσινή «εξαιρετικώς επείγουσα» εγκύκλιο του Π. Κουκουλόπουλου