Την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012
στη Θεοφάνειο Αίθουσα Tέχνης (Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ!!!)
η ΚΛΠ συνεχίζει τις προβολές της 8.00-10.00 και 10.00-12.00
και αφού σας ευχηθεί τα καλύτερα για τον νέο χρόνο
σας παρουσιάζει την ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη
(Ασημένιος Αλέξανδρος Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2010)
Attenberg
Πρωταγωνιστούν
Ariane Labed (Βραβείο α' γυναικείου ρόλου Φεστιβάλ Βενετίας 2011)
Γιώργος Λάνθιμος, Βαγγέλης Μουρίκης,Ευαγγελία Ράντου
Κριτική της Μαρίας Κατσουνάκη
Η ταινίααρχίζει ανορθόδοξα με ένα γυναικείο φιλί. Ομως δεν υπάρχει τίποτα το ερωτικό ήαισθαντικό ανάμεσα στα δύο κορίτσια. Από τη στάση και την έκφραση των προσώπωνκαι
σωμάτων είναι σαφές ότι πρόκειται μάλλον για… εκπαιδευτικό σεμινάριο. Η πιοπερπατημένη Μπέλα (Ευαγγελία Ράντου) μυεί την εντελώς άβγαλτη Μαρίνα (ΑριάνΛαμπέντ) σε μια διαδικασία που στη δεύτερη προκαλεί μεγάλη απώθηση. Είναι κοντάστα 20 αλλά η εφηβεία της μοιάζει διαρκής και χωρίς τέλος. Ελληνογαλλίδα,μεγαλωμένη από τον αρχιτέκτονα πατέρα της σε ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο, σεμια περιοχή μάλλον βιομηχανική.Είναι οιμεταβατικοί, τεχνητοί τόποι που επιλέγει η Αθηνά Τσαγκάρη για τις ταινίες της . Χώροι απροσδιόριστοι, κάπως κλινικοί,χώροι αναμονής, που ανήκουν ή δεν ανήκουν σε κάποιο περιβάλλον.
Ο πατέρας(Βαγγέλης Μουρίκης) ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τον υπερεκτιμημένο κατά τηγνώμη του αιώνα, με ψυχραιμία και κυνισμό, κάνοντας τις τελευταίεςχημειοθεραπείες. Απογυμνώνοντας τόπους και ψυχές, η Αθηνά Τσαγκάρη στήνει μιαταινία σπαρακτική χωρίς δράματα όμως και χωρίς εξάρσεις. Πώς το κατορθώνει;Επιλέγοντας ήρωες αντισυμβατικούς αλλά όχι ξένους, λίγο μισάνθρωπους ή απλώςχαμένους, απογοητευμένους αλλά γεμάτους σκέψεις, ερωτήματα, συναισθήματα.Τοποθετώντας τους ήρωες μέσα σε συνθήκες ακραίες αλλά όχι ανεξέλεγκτες. Ετσι,μπορούν να μιλούν άμεσα, να δηλώνουν επιθυμίες, να μοιράζονται (μόνο) αλήθειες.
Η ταινίαείναι μια σειρά από διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε τέσσερις ανθρώπους, μια σειράαπό αντιθέσεις. Το κορίτσι με τη σχεδόν αμετάβλητη εφηβεία μεγαλώνει ακούγονταςSuicide και βλέποντας ντοκιμαντέρ για τη ζωή των θηλαστικών του Σερ ΝτέιβιντΑτένμπορο (το «Attenberg» είναι παραφθορά αυτού του ονόματος). Οι εικόνεςέχουν μια παγωμένη, κλινική καθαρότητα, οι ήχοι από τα τραγούδια και τουςστίχους του Αλαν Βέγκα εκφράζουν την κραυγή που δεν βγαίνει. Οπως το Be Bop Kidστη σκηνή που πεθαίνει ο πατέρας. Κοινωνικά ταμπού όπως ο θάνατος και το σεξαποκαλύπτονται μπροστά σε μια προσπάθεια ενηλικίωσης, που περνά από την άρνησηστην αποδοχή και τελικά στη συμφιλίωση.
H ΑθηνάΤσαγγάρη υπογράφει μια ταινία μεγάλης δύναμης, συνοχής και οικονομίας. Αποσπάπολύ καλές ερμηνείες από τους τρεις ηθοποιούς, με τις ενδεδειγμένες δόσειςαποστασιοποίησης και (αυτό) σαρκασμού.